Monday, June 23, 2008

asyik.... menegur cara mmburukkan..

Orang bwat salah mreka tegur,orang x bwat salah mreka suke carik salah bagi menegur. Skang byk sgt aktiviti mncari ksalahan org laen. Sedangkan drinya x semana pon. Kenapa perlu kita cari kesalahan orang semata-mata,kalo itu memang kerjaya mereka,okla.. ini macam tujuan idop mreka adalah mncari kesalahan org laen.... kalo diam tape,Ini siap kutuk2,kalo die tegur xpe,ini kutuk2 bgtao org laen... macamla die perfect sangat sampai ksalahan org laen yg kecik dkecahkan kpada sgala yg idop,agak2 kalu tumbuhan leh brcakap,mesti die dah siap mngutuk kat pokok yg kat tepi2 jalan tue... Kenapa mesti begitu?? kenape xleh pgi ke puncanye dan cakap leklok...ulang sore,cakap leklok... bukan maki hamun n atau hentam orang tue.. sume orang akan dan penah bwat kesalahan maka kenela faham n mmprtimbangkan, tapi die ego yang tramat gak,perr.. bg die bace,bace buku lali. Haha...

kadang walaupun die salah,xyahla dtegur kalo ia x memudaratkan.. iyela,die bdak 3 tahun pastu die warne tanah wane itam(bab umah die ade tar je),bile dah siap2 die tnjuk..,pastu g maki hamun die,apece?? kan elok biarje... lgpon die bru kecik,x sempat nak rayau2 dunie,travel2.... die xde pndedahan.kenela faham.Kendian xyahla rase diri tu besr sangat apabile nmpak kesalahan orang,bab bile dah banggeee... mulala melebih2 sampai fakta jd kmerapuan,pastu bile dah telebih,xnk cover bab bangge sgt,mulela salah fham...pastu ade gak bile dah bangge..perh ayat sume nak pedas mnusuk kalbu.... dari wat camtu baek tnjuk ajar die cara yg betol,xnak ajar scara lisan ajar secara praktikal.

Isi disini adalah... x salah mnegur.. tetapi ingatla,jangan sampai nk CARI kesalahan orang tu demi nk tegur ksalahannye. Pastu janganla nak kecah sangat apabile org ade mlakukan ksalahan. Ko yang nmpak lebeh x leh blah... malula weih..

No comments:

Post a Comment