Saturday, April 3, 2010

realitinye: kite tamak

whoah.. terase x??

Kekadang, aku suke wat bende2 pelik waktu free, kadang aku suke gak wat munasabah diri.... pada hari ni, munasabah diri aku ade found out something yang agak interesting.

.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.




Excited nak tau la tu... (bajet cam msg dalam phone :P)

Okay, so permulaanye adalah... aku sedang mendengar lagu2 nasyid Maher Zain (bapak bez). Lagu tu berjaya macam menarek hati untuk membuka buku tentang Palestin yang aku baru beli di LP hari tu, tajuknya; 'kenangi Palestin,Selami Isunya'

Maka membaca lah aku... baca-baca isu nye, intro, punca, akibat dan so on... tapi x abes bace arr...hehe...

Pas letak buku, mule la otak aku terfikir: manusia nie tamak ek, ataupun pentingkan diri ek?? Punca Palestin jatuh adalah sebab pentingkan diri n tamak. Tapi itu bukan hal yang aku nak persoalkan disini.

Instead, aku terpikir, kita ni memang naturally tamak in papehal kan?? Tentang akhirat kite sentiasa ingatkan diri untuk beribadah, membuat baik, kumpul pahala.... Tapi itu sume kita mengingatkan diri kita.... kita sentiasa mngingatkan diri, tak pulak teringat untuk mengingatkan orang laen.

Pernah tak tetibe ikhlas dalam hati tu terbuka untuk berjuang demi kebaikan orang. Ataupun, aku mahu orang lain lebih bahagia, kan best jika orang lain happy camnie gak... get my point?? Its like walaupun dalam membuat kebaikan, kadangkala kita sebenarnye buat perkara tu sebab diri sendiri.....

Why don't we wanna be happy for somebody else's happiness....?

persoalan besarnye: Kenape yup?? why are we so self centered??




So lets do what we always do, sit and stare assure ourselves about our own well being.....???




No comments:

Post a Comment